Folyamatmenedzsment
A működési folyamatok kézben tartása, állandó javítása, újratervezése, valamint a folyamatokra alapozott szervezeti és irányítási struktúrák megteremtése napjaink egyik kiemelt vezetői feladata.
A működési folyamatok kézben tartása, állandó javítása, újratervezése, valamint a folyamatokra alapozott szervezeti és irányítási struktúrák megteremtése napjaink egyik kiemelt vezetői feladata.
Az üzleti folyamatok optimalizáló fejlesztésének (BPI – Business Process Improvement) lényege a hatékonyságnövelés és az erőforrások jobb felhasználása. Az optimalizálás célja a meglévő folyamatok projektszerű átvizsgálása, teljesítményjavítása és fejlesztése. A hangsúly a veszteségek, javítási lehetőségek feltárásán és a kritikus pontok fejlesztésén van, anélkül, hogy a folyamat alaplogikája megváltozna. A munkavállalók aktív bevonásával és közreműködésével történik.
Az üzleti, vállalati folyamatok újraszervezése (BPR – Business Process Reengineering) a folyamatok alapvető újragondolását és radikális, teljes áttervezését, újrakezdését jelenti. Akkor történik, amikor egy egyszerű folyamatoptimalizálás már nem elegendő. A piaci környezet, jogszabályi változások vagy a technológiai fejlődés is rákényszerítheti a szervezeteket a folyamataik újragondolására. Az újraszervezés legtöbbször olyan informatikai lehetőségek kiaknázását igényli, amely korábban nem állt a vállalat rendelkezésére (például automatizálás, digitalizáció).
A BPI és BPR egymástól elválaszthatalan, egymást váltó, kvázi ciklikus folyamatirányítási és szervezési felfogások. Hosszabb távon egymást kiegészítve, egymásra építve biztosítják a szervezet tartós versenyelőnyét.
A folyamatok felmérése, a folyamat lépései, a résztvevők és területek grafikus ábrázolása elengedhetetlen a folyamatok átláthatóságához, javításához. Ezért első lépésben szükséges felmérnünk és modelleznünk a jelenlegi folyamatot az összes szereplővel egyeztetve. Mikor grafikusan ábrázoljuk a megszokott rutinfolyamatot sokszor csak akkor szembesülünk sok rejtett, de alapvető problémával. A folyamat fejlesztése érdekében átalakításra, a változtatások modellezésére, új jövőbeni folyamat ábrázolására van szükség.
A vállalati folyamatok felmérését és vizualizálását bízza szakértőinkre, akik több éves tapasztalatuknak köszönhetően gyorsan és hatékonyan feltérképezik és rögzítik a vállalati kulcsfolyamatokat. További információ: Folyamatfelmérés és folyamatfejlesztés 6 lépésben
A Lean vállalatirányítási módszer, filozófia célja a hatékonyságnövelés, hogy a vállalat minél gazdaságosabban, hatékonyabban állítsa elő a termékeit, szolgáltatásait. A veszteségek azonosításával és minimalizálásával, a hibák megelőzésével csökkenthetjük a folyamatok átfutási idejét. Így a vállalat gyorsabban, hatékonyabban és rugalmasabban tud reagálni a vevő igényeire, növelve a versenyképességet. Sokan egyszerű eszközkészletként tekintenek a Lean-re, azonban megfelelően alkalmazva alapvetően megváltoztatja a szervezeti kultúrát. Sikeresen alkalmazható minden iparágban és területen.
A folyamatfelmérést követően a Lean módszereket alkalmazva azonosítjuk és elemezzük a veszteségeket, majd rövid és hosszú távú megoldási javaslatokkal támogatjuk ügyfeleinket. Szakértő csapatunk igény esetén a megoldás megvalósításában is segítséget nyújt tanácsadás, oktatás vagy akár szoftverfejlesztés területén is.
Az Üzleti Folyamatok Automatizálása (BPA) lehetővé teszi a vállalatnál az ismétlődő napi feladatok, illetve visszatérő üzleti folyamatok automatikus végrehajtását. Az automatizálás nagymértékben csökkenti az emberi erőforrás felhasználását. Az automatizálás mellett szól a termelékenység növelése, a költségek csökkentése hosszú távon, és nem utolsósorban a minőség javítása és az alacsonyabb hibaszázalékok elérése.
Rengeteg adat keletkezik körülöttünk, aminek nagy részét nem használjuk fel döntéseink meghozatalához. A digitalizáció egy eszköz a folyamatok egyszerűsítésére, átláthatóbbá tételére, például amikor egy fizikai dolgot (dokumentumot) elektronikus nyilvántartásban rögzítünk. A digitalizáció eredményeként lehetőség nyílik az adatgyűjtésre és adatelemzésre, ami fontos értéket jelent a folyamat-optimalizációban. Lehetőség van a gyűjtött adatokból kinyert információk segítségével a folyamatokat nyomon követni, az üzleti döntéseket megalapozni.